7 powodów, dla których musisz założyć własną stronę internetową, nawet jeśli prowadzisz niewielki biznes

W 2020 roku ponad 30 milionów Polaków było aktywnych w Internecie i spędziło tam średnio prawie 6 godzin i 26 minut dziennie (wg raportu DIGITAL 2020). Co więcej, prawie 60,9% osób w wieku 16-74 lata dokonało w zeszłym roku zakupu towarów lub usług w sieci (wg danych GUS). Internet daje niesamowite możliwości dotarcia do klienta, a mimo to wielu przedsiębiorców, w szczególności małych usługodawców, dalej wzbrania się przed założeniem własnej strony internetowej.

To poważny błąd, który ogranicza rozwój i pozbawia potężnej platformy do reklamy, umawiania wizyt online i kontaktu z klientem. Jeśli prowadzisz własny biznes, masz zakład usługowy czy jednoosobową działalność gospodarczą to poniżej przedstawiamy 7 powodów, dla których powinieneś stworzyć własne miejsce w sieci:

Po pierwsze:
Buduje profesjonalny wizerunek

Własna strona w Internecie może być idealną wizytówką Twojego biznesu. Miejscem, w którym przedstawisz się swojemu klientowi, pokażesz mu czym się zajmujesz, co mu możesz zaoferować i dlaczego warto Ci zaufać.

Dlaczego to takie ważne? Dla większości klientów strona internetowa będzie pierwszą stycznością z Twoim biznesem. Pokaż im, że jesteś ekspertem, profesjonalistą, który może zapewnić im konkretną korzyść. Przykładowo, jako:

  • Fryzjer – nową, atrakcyjną fryzurę.
  • Dietetyk – zdrowe i niskokaloryczne posiłki.
  • Trener personalny – skuteczny plan treningowy i atrakcyjną sylwetkę.

Masz na to niewiele czasu. Badania dowodzą, że przeciętny internauta potrzebuje 10 sekund, żeby wyrobić sobie opinię o danej stronie. Odpowiedni dobór grafik, haseł reklamowych i korzyści pozwoli Ci przykuć jego uwagę na tyle, by zachęcić go do zapoznania się z Twoją ofertą i nawiązania kontaktu. A przecież o to chodzi w biznesie, żeby pozyskiwać kolejnych klientów, prawda?

Po drugie:
Prezentuje ofertę

Gdy Twoja strona internetowa przykuje już uwagę potencjalnego klienta stanie się idealnym miejscem do zaprezentowania mu szczegółowej oferty. W tym celu warto dokładnie opisać czym się zajmujesz, z jakich technik korzystasz i jakie efekty gwarantujesz. Ważne jest, żeby przedstawiać to wszystko z perspektywy klienta, skupiać się na korzyściach, jakie możesz mu zapewnić i rozwiewać obawy, które mogą mu towarzyszyć.

Opisz to wszystko językiem zrozumiałym dla Twojej grupy odbiorczej, unikaj trudnych słów i branżowego slangu. Wzbogać swoją ofertę o zdjęcia, statystyki czy opinie zadowolonych klientów. Nie unikaj promocji i ofert specjalnych.

Istotne jest, by prezentacje oferty zakończyć zwrotem typu CTA, czyli wezwaniem do działania. Musi to być proste zdanie, skierowane bezpośrednio do klienta i namawiające go do zamówienia usługi lub zapisania się na wizytę. Przykładowo:

  • Zadzwoń do nas,
  • Zarejestruj się dziś,
  • Umów się na wizytę.

Należy pamiętać, by przy CTA podać numer telefonu, pod który klient ma dzwonić lub udostępnić formularz do umawiana wizyt online.

W ten sposób łatwo pokierujesz klienta od zainteresowania Twoimi usługami do rejestracji na wizytę i wydania u Ciebie pierwszych pieniędzy. A co najlepsze to wszystko odbędzie się bez Twojego bezpośredniego zaangażowania. Twoja własna strona internetowa będzie działała niczym rasowy sprzedawca, sprowadzając do Ciebie nowych klientów.

Po trzecie:
Jest najprostszą formą reklamy

Małe biznesy, w szczególności te usługowe, nie mają na co dzień wielu możliwość reklamy. Z reguły ogranicza się ona do wywieszania banerów reklamowych na lokalu, rozdawania ulotek czy ustnych poleceń przekazywanych przez zadowolonych klientów. To wszystko skuteczne metody, ale o mocno ograniczonym zasięgu. Własna strona internetowa pozwala dotrzeć do wielu nowych klientów i zainteresować ich Twoją ofertą.

Jak to zrobić? Możliwości jest bardzo dużo. Przede wszystkim na stronie internetowej trzeba zawrzeć wszystkie niezbędne informacje, których może poszukiwać klient. Co oferujesz? Jak to oferujesz? Jakie korzyść zapewniasz? W jakiej cenie? Dlaczego warto Ci zaufać?

Warto poprzeć to dowodami i dodać na swoją stronę w Internecie portfolio oraz rekomendacje. Przykładowo, jeśli prowadzisz zakład fryzjerski umieść tam zdjęcia najładniejszych, wykonanych przez Ciebie fryzur. Trener personalny może pokazać przemiany swoich podopiecznych, kosmetyczka efekty swoich zabiegów, a rehabilitant korzyści ze swoich masaży. W każdej branży znajdzie to swoje zastosowanie i wpłynie na decyzje zakupowe konsumentów.

Do tego dochodzą opinie zadowolonych klientów. Poproś o zgodę i zamieść ich wypowiedzi na swojej stronie internetowej, a przeczytają je setki internautów, a nie tylko wąskie grono znajomych. Pomyśl, ile razy sam zdecydowałeś się na zakup jakiegoś produktu, bo ktoś Ci go polecił. Dowód społeczny to potężne narzędzie zachęcające do zakupu i warto z niego korzystać.

Szczególnie że można je jeszcze dodatkowo wzbogacić, korzystając z narzędzi digital marketingu. Posiadając własną stronę internetową, możesz promować ją przy pomocy narzędzi takich jak: Google Ads czy Facebook Ads. Jest to nieco bardziej kosztowne, ale może szybko wygenerować konkretne efekty. Jeśli zależy Ci na zwiększeniu zasięgów czy szybkim rozreklamowaniu się to ta inwestycja może się szybko zwrócić.

Po czwarte:
Ułatwia kontakt z klientem

Twoja własna strona internetowa będzie też pełniła funkcję interaktywnej, dostępnej przez cały czas broszury informacyjnej. Dołącz do niej numer telefonu, adres mailowy, formularz rezerwacyjny, a znacznie ułatwisz klientom nawiązanie z Tobą kontaktu.

Dlaczego to takie ważne?

Zastanówmy się chwilę, skąd nowy klient ma wziąć numer telefonu do Twojej firmy czy zakładu usługowego. Z książki telefonicznej? Przecież nikt z nich już nie korzysta. Z ulotki reklamowej? Tę trzeba wcześniej gdzieś dostać i łatwo można ją zgubić. Z banneru reklamowego? To wymaga pewnego wysiłku, przejścia się i spisania numeru z lokalu. Nikomu nie będzie się chciało tego robić.

Prawie każdy, kto chciałby się umówić do Ciebie na wizytę, a nie ma lub nie pamięta numeru, w pierwszej kolejności spróbuje wyszukać go w Internecie. Co się stanie, jeśli go nie znajdzie? Istnieje spore ryzyko, że zrezygnuje i zadzwoni do kogoś innego, a ty stracisz potencjalnego klienta.

Dlatego posiadanie własnej strony internetowej, nawet bardzo prostej, zawierającej jedynie podstawowe informacje oraz dane kontaktowe, jest bardzo ważne. Oczywiście im bardziej zaawansowana strona, tym lepszy efekt może ona wywierać. Szczególnie pomocne może być dodanie do własnej witryny programu do rezerwacji, który…

Po piąte:
Umożliwia umawianie wizyt online

Ten punkt łączy się z poprzednim, ale ze względu na swoje znaczenie dla biznesów usługowych, zasługuje na dodatkowe wyróżnienie. Wprowadzenie systemu rezerwacji wizyt online potrafi bardzo ułatwić zarządzanie kalendarzem, oszczędzić czas i nerwy.

Chyba każdy, kto pracował kiedyś w usługach, zna to uczucie, gdy klient dzwoni w nieodpowiednim momencie. Pacjent czeka już rozebrany i przygotowany do zabiegu, siedzi w fotelu i czeka na strzyżenie, albo zaczyna rozgrzewkę przed treningiem, a tu dzwonek telefonu. I co zrobić? Odebrać i zirytować obecnego klienta, czy też zignorować i stracić potencjalnego klienta? I tak źle, i tak niedobrze.

Z perspektywy klienta rezerwacja telefoniczna też nie jest idealna. Wymaga dzwonienia w konkretnych godzinach, najczęściej w środku dnia, gdy pełno jest innych obowiązków czy zobowiązań. Kto z nas nigdy nie przypomniał sobie wieczorem, że miał umówić się do fryzjera, albo zadzwonić do rehabilitanta? Obiecujmy sobie wtedy, że jutro to już na pewno to załatwimy, na 100% będziemy pamiętać. A potem historia się powtarza…

Program do rezerwacji wizyt online pomoże zarówno Tobie, jak i Twoim klientom. Zmniejszy intensywność telefonów, przekieruje dużą część ruchu na stronę i zwiększy ogólną ilość wizyt. Automatyczna synchronizacja z Twoim kalendarzem nie będzie wymagała od Ciebie praktycznie żadnego wysiłku. Po prostu otworzysz aplikację na telefonie i będziesz miał pełen grafik zawsze pod ręką.

Twoi klienci będą mogli zapisywać się o każdej porze dnia i nocy. Łatwo, szybko i wygodnie – z całym możliwym terminarzem dostępnym online i bez konieczności dzwonienia do salonu. Może to znacząco wpłynąć na skuteczność Twojego biznesu.

Po szóste:
Podnosi Twoją wiarygodność

Internet jest obecnie pierwszym miejscem, w którym potencjalni klienci będą szukali o Tobie informacji. Jaki będzie ich odbiór, gdy nic nie znajdą? Co się stanie, jeśli wyszukiwarka podsunie im tylko negatywne komentarze? Twoja wiarygodność w ich oczach spadnie i prawdopodobnie nie uda Ci się już zachęcić ich do skorzystania z Twoich usług.

A przecież można tego bardzo łatwo uniknąć. Gdy założysz własną stronę internetową, będzie ona prawdopodobnie pierwszym miejscem, na które trafi klient poszukujący informacji na Twój temat. Od razu podniesie to Twoją wiarygodność, upewni go, że taka firma faktycznie istnieje i warto powierzyć jej swoje pieniądze i zaufanie.

Ostatnio coraz popularniejsze staje się myślenie, że „gdy czegoś nie ma w Internecie, to w rzeczywistości nie istnieje”. Bez obecności w sieci nie masz zupełnie wpływu na to, jak Twój biznes postrzegają internauci. Nie możesz informować ich o swojej działalności. To zniechęca i negatywnie wpływa na intencje zakupowe potencjalnych klientów. A na to żaden biznes nie może sobie pozwolić.

Po siódme:
Działa przez 24h

Na koniec warto jeszcze podkreślić, że wszystkie wymienione wyżej korzyści będą pracowały dla Ciebie non stop przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Ludzie przeglądają Internet o różnych, dziwnych porach – nawet w środku nocy, czy bladym świtem – a gdy się czymś zainteresują, potrafią podejmować decyzje pod wpływem chwili.

Odpowiednio stworzona własna strona internetowa potrafi przekuć ich zainteresowanie w natychmiastową decyzję zakupową. Atrakcyjny wizualnie layout, ciekawa oferta, wiarygodne opinie oraz system do rezerwacji wizyt online sprawia, że Twój biznes zyskuje na atrakcyjności, a sprzedaż generowana jest automatycznie. I to nawet w nocy, kiedy Ty śpisz, Twoja strona internetowa nadal pracuje na sukces Twojego biznesu.

A dodatkowo:
Stworzenie własnej strony internetowej może być stosunkowo tanie

Osiągnięcie wszystkich opisanych wyżej korzyści nie jest skomplikowane ani nie wymaga specjalnych wydatków. Pozornie może się wydawać, że proces tworzenia strony internetowej jest trudny, czasochłonny i drogi. Wykupienie domeny, zatrudnienie web developera, zamówienie projektu graficznego, przygotowanie opisów – to wszystko może przekraczać budżet i możliwości mniejszego przedsiębiorcy.

Na rynku są jednak dostępne internetowe kreatory stron www, które pomagają samodzielnie i tanio wygenerować profesjonalne strony internetowe dla biznesu.

Jednym z nich jest calendesk, aplikacja dedykowana małym przedsiębiorcom i usługodawcom. Umożliwia ona stworzenie własnej strony internetowej w mniej niż godzinę. Zapewnia ponad 20 gotowych szablonów i blisko 300 możliwości personalizacji. Daje opcję dodania systemu rezerwacji online, powiadomień sms i email oraz aplikacji mobilnej. Z calendesk.pl łatwo, szybko i tanio stworzysz własną stronę internetową bez zatrudniania web developera.

 

Powiązany artykuł: Dlaczego warto stworzyć aplikację mobilną dla Twojego biznesu usługowego?