W tym artykule wyjaśnimy, czym jest system płatności Stripe, jak go podłączyć do platformy Calendesk oraz poinformujemy Cię jak zabezpieczyć Twoje dane znajdujące się w ramach systemu płatności Stripe.
Stripe
Stripe jest to systemem płatności, który umożliwia przyjmowanie płatności, wystawianie faktur oraz robienie zwrotu środków. Rejestracja zajmuje bardzo mało czasu, a cały proces przedstawimy poniżej.
Konfigurtacja platformy
Po wybraniu przycisku funkcyjnego „Utwórz konto Stripe” przejdziesz do kolejnego ekranu, tzn. do miejsca, gdzie należy podać adres e-mail potrzebny do stworzenia konta na platformie Stripe.
Bezpieczeństwo
Następnie podajemy silne hasło (pamiętajmy o tym, ponieważ silne hasło zwiększy bezpieczeństwo naszego portalu, za pomocą którego możemy zarządzać pieniędzmi naszych klientów).
W chwili zatwierdzenia wprowadzonego hasła za pomocą przycisku funkcyjnego „Dalej” otrzymasz e-mail z linkiem do potwierdzenia adresu mailowego:
W kolejnym kroku wprowadź i potwierdź numer telefonu. Ten krok zapewni Ci dodatkowo wzmocnione zabezpieczenie przed potencjalnymi oszustwami.
W wiadomości SMS, na numer podany w poprzednim kroku dostaniesz tekst, który należy podać w kolejnym kroku.
Dodatkowe zabezpieczenia
Po tym kroku wyświetli Ci się kod, wygenerowany specjalnie dla Ciebie. Pobierz go w formacie txt lub skopiuj i zapisz w bezpiecznym miejscu. Jest to kod, który zapewnia Ci dostęp do konta Stripe, nawet gdy stracisz dostęp do swojego numeru telefonu lub skrzynki e-mail.
Kolejny etap to podanie danych Twojej firmy. Na tym poziomie musisz podać dane takie jak:
- adres, na jaki zarejestrowana jest Twoja firma,
- rodzaj wykonywanej działalności,
- określić strukturę prowadzonej działalności,
- nazwę prawną firmy,
- numer REGON,
- numer NIP (opcjonalnie),
- nazwa operacyjna firmy (brand pod jakim działasz, jeśli inny niż podany w np. KRS),
- numer kontaktowy do firmy,
- nazwa branży,
- adres witryny internetowej firmy,
- krótki opis produktu,
Po podaniu danych i zatwierdzeniu ich przyciskiem funkcyjnym nastąpi weryfikacja poprawności formatu wprowadzonych danych. Następnie wprowadź dane menedżera wyższego szczebla lub kogoś, kto w inny sposób w znacznym stopniu odpowiada za kontrolę i zarządzanie Twoją firmą.
Jeśli nie jesteś jedynym właścicielem firmy, zostaniesz poproszony i podanie danych innych partnerów.
Po podaniu danych partnerów/ partnera zatwierdź chęć przejścia do kolejnej strony za pomocą przycisku funkcyjnego „Gotowe, kontynuuj”.
Następnym krokiem jest wskazanie waluty i numeru konta bankowego, na który mają być przesyłane wpłaty od Twoich klientów.
Podsumowanie
Po wprowadzeniu numeru konta bankowego, pojawi się podsumowanie danych, które zostały wprowadzone do tej pory.
Dzięki tym informacjom możesz zweryfikować, czy wszystkie dane są poprawnie podane. Jeśli zajdzie potrzeba, z łatwością przejdziesz do edycji błędnie wprowadzonych danych. Wystarczy, że w tym celu użyjesz przycisku funkcyjnego, symbolizującego ołówek, który znajduje się przy każdej sekcji, w prawym, górnym rogu.
Jeśli uznasz, że wszystkie dane, które znajdują się w podsumowaniu, są poprawne, możesz zaakceptować je przyciskając przycisk funkcyjny „Gotowe”.
Jeśli Twoja działalność należy do więcej niż jednej osoby, a na wcześniejszym etapie podawania danych dodano tylko fragmentaryczne dane, to teraz powinieneś je uzupełnić, aby aplikacja Stripe pozwoliła Ci przejść dalej, za pomocą przycisku „Gotowe”.
Wykonanie wszystkich kroków opisanych w tym artykule spowoduje, że aplikacja Stripe przekieruje Cię z powrotem do panelu administratora Calendesk, gdzie dokończysz konfigurację całej platformy.