Dodawanie usług
1. W tej sekcji możesz dodać nową usługę, z której mogą korzystać Twoi klienci. W artykule „Usługi – lista usług” opisaliśmy jakie modyfikacje możesz wprowadzić w usługach.
2. Dodać nową usługę możesz z poziomu zakładki „Usługi – Lista usług” za pomocą przycisku funkcyjnego „Dodaj usługę” lub bezpośrednio w zakładce „Usługi – Dodaj usługę”.
Uzupełnianie informacji o usłudze
W formularzu, który zobaczymy po wybraniu przycisku funkcyjnego „Dodaj usługę”, zobaczysz pola, które musisz uzupełnić danymi. Te dane będą widoczne na Twojej stronie www:
- Kategorie – możesz dodać w sekcji „Usługi – dodaj kategorię” lub w sekcji „Usługi – dodaj usługę” za pomocą przycisku funkcyjnego „+”:
- Usługi są zawsze zebrane w kategoriach. Każda usługa musi mieć określony czas trwania i cenę, za którą będzie wykonana. Jeśli usługa jest płatna, to musi kosztować minimum 2 PLN. W platformie Calendesk możliwe jest dodanie usługi tańszej niż 2 PLN, ale przy płatności poniżej tej kwoty, system Stripe, przez który płatność jest realizowana, odrzuci tę transakcję.
- Warianty usługi to taka wersja usługi, która jest dostępna na Twojej platformie. Nie ma limitu wariantów usługi. Warianty usługi są widoczne w zakładce „Usługi – lista usług” po kliknięciu rekordu (czyli tej usługi, którą dotyczą warianty). Na stronie www, warianty będą widoczne dopiero po wybraniu przycisku funkcyjnego „Rezerwuj” tak jak na zdjęciu poniżej.
- Opis usługi to krótka charakterystyka usługi, która jest widoczna na Twojej stronie www.
- Zdjęcie – to element jest potrzebny do tego, by Twoi klienci mieli lepsze wyobrażenie o tym, jak wygląda świadczona usługa – podnosi wartość estetyczną Twojej strony www. Dodawanie zdjęcia to proces, który szczegółowo został wyjaśniony w artykule „Pliki — najważniejsze informacje”.
- Pracownicy – Tutaj wybierasz pracowników, do których mogą zapisywać się Twoi klienci. W systemie rezerwacji, na stronie www, przy zapisywaniu się na usługę, klienci zobaczą tych pracowników, których przypiszesz do tej usługi. W tym miejscu możesz dodać nowego pracownika. O tym, jak dodawać nowego pracownika przeczytasz w artykule „Pracownicy – dodawanie pracownika”.
Ustawienia rezerwacji
Po wprowadzeniu danych, pozostaje Ci dodać ustawienia rezerwacji. W tym miejscu określasz :
- ile czasu przed terminem wizyty klient może dokonać rezerwacji,
- ile czasu przed terminem wizyty klient może ją anulować,
- co jaki czas klienci mogą rezerwować wizytę,
- czy przed wykonaniem usługi lub po jej zakończeniu system ma doliczyć przerwę,
- czy rezerwacje mają mieć charakter grupowy,
Następnym krokiem jest skonfigurowanie płatności dotyczących danej usługi. Chodzi o to, że platforma Calendesk musi wiedzieć, czy przekierowywać klienta do płatności w chwili dokonywania rezerwacji. W tym celu należy podjąć decyzję o zaznaczeniu lub niezaznaczaniu następujących pól wyboru:
Włączenie płatności dla tej usługi spowoduje, że klient może zapłacić za wizytę od razu po dokonaniu rezerwacji, ale nie musi tego robić. Natomiast drugie pole wyboru determinuje konieczność dokonania zapłaty w ciągu 30 minut od zrobienia rezerwacji. Rezerwacja nieopłacona w ciągu 30 minut zostanie usunięta.
Kolejnym krokiem jest określenie, w którym miejscu odbędzie się Twoja usługa. Podczas dodawania usługi zobaczysz przycisk funkcyjny opisany „Lokalizacja” – w tym miejscu decydujesz, gdzie klient może zrealizować usługę.
Nasz system pozwala na ustawienie kilku lokalizacji jednocześnie spośród:
- miejsca wskazanego pod wprowadzonym adresem,
- numeru telefonu (w przypadku porad telefonicznych),
- miejsca, a właściwie pokoju wskazanego za pomocą linku na Google Meet lub Zoom,
- innej lokalizacji, której szczegóły mogą być przez Ciebie podane indywidualnie.
Ostatnim elementem, o którym przeczytasz w tym artykule, są zasoby. Zasoby określają pomieszczenia lub urządzenia potrzebne do wykonania usługi. Np. krzesło, pokój, stół do masażu itp. Przypisując zasoby do danej usługi, eliminujesz ryzyko powstania problemu, wynikającego z braku sprzętu, potrzebnego do obsłużenia klienta. Więcej o zasobach przeczytasz w artykule „Ustawienia – etykiety, grupy, zasoby”
Jeśli Twoja usługa została skonfigurowana, zaznacz pole wyboru „Usługa aktywna” i zatwierdź przyciskiem funkcyjnym „Dodaj”. Tak stworzona usługa widoczna będzie na Twojej stronie www.